vis-nyhed

« Tilbage

Bestyrelsesmødet den 20. september 2016

Skrevet d. 22/09-2016 af: Hanne Häggqvist

Resumé af bestyrelsesmødet den 20. september 2016

 

Deltagere:   Vagn Krogsgaard (VK), Frits Christensen (FC), Kurt Dalgaard (KD), Peder Bro Iversen (PBI), Hans Peter Ø. Mikkelsen (HPM), Jens Peder Jespersen (JPJ), Birthe Guldbrand (BG) og Hanne Häggqvist (HH)

Afbud:          Mads Møller

Referent:     Hanne Häggqvist

 

  1. Godkendelse af referat fra bestyrelsesmødet den 8. august 2016. Referatet blev godkendt og underskrevet.

  2. Økonomi. Den høje vandafgift fra sidst, skyldes en fejlaflæsning af måleren. Regnskab pr. 31. august 2016 blev gennemgået og diskuteret. Der holdes et regnskabs/budget møde den 10. oktober 2016.

  3. Deltagelse i fritspilsordning. Vi har tidligere drøftet muligheden for at komme med i fritspilsordningen med følgende klubber: Herning, Brande, Give, Aaskov, Jelling, Birkemose og Comwell Keller. Vi har spurgt om vi kan være med fra 2017, og de andre klubber har sagt ja. HH kontakter Bo West Møller i Herning Golfklub, og meddeler ham at vi gerne vil være med fra 2017. KD kontakter Ikast og Vejen for at høre om vi skal fortsætte med vores fine ordning.

  4. PR udvalgets målsætning. PR udvalget indstiller til bestyrelsen, at målsætningen for udvalget skal være følgende: ”PR udvalget sørger for at klubben får den korrekte opmærksomhed i medierne – lokalt – regionalt samt landsdækkende og internt i klubben. Udvalget laver og rundsender nyhedsbreve/mails til klubbens medlemmer og holder klubbens hjemmeside samt Facebook side opdateret. Det er de ansvarlige udvalgs opgave at fremsende nyheder og informationer til PR udvalget så dette kan lægges på nettet eller opsamles i et nyhedsbrev/mail.” Målsætningen blev godkendt. PR udvalget kommet med et budgetoplæg til næste bestyrelsesmøde.

  5. Foreningsmesse den 12. november. Skal vi deltage? Ja vi tilmelder os til dette arrangement. Hvem gør det? Hvem skal i givet fald stå for det? Dette blev ikke besluttet.

  6. Generalforsamlingen den 23. november. Er der emner til besættelse af de ledige bestyrelsespladser? BG ønsker ikke at genopstille til suppleant posten. Der er 4 i bestyrelsen der er på valg og 2 der modtager genvalg. KD formulerer et nyhedsbrev med opfordring til at melde sig som kandidat til bestyrelsesvalget. KD har aftalt med Jonas Meyer fra DGU, at vi henvender os efter generalforsamlingen vedr. organisationen i Dejbjerg samt vore vedtægter.

  7. Snak om klubmesterskaber. FC orienterede om at starttidspunktet bliver ændret til kl. 9 eller kl. 10 samt at max. HCP bliver sat til 36 i 2017. Diskussion af dame/herre række kontra Overall klubmestre dame/herre, teesteder, tavler. Forslag om at der skal være flere nærmest flaget konkurrence til klubmesterskaberne samt om at der skal laves nye tavler.

  8. Indretning af ”Campingplads”. Der føres strøm op til hækken og laves standere på græssiden af hækken. Der laves 2 stk. huller i hækken af ca. 3 meters bredde tættest på hul 8. Disse placeres således, at der er plads til at lave flere huller i hækken. Det betyder at campingvogne og autocampere kan køre ind i hullerne og parkere.

  9. Restauranten. Der arbejdes på at finde en løsning for 2017 og gerne årene fremover. Skal vi tage en snak med de lokale restauranter/hoteller.

  10. Golfspilleren i Centrum. Tages med på mødet den 10. oktober 2016.

  11. Orientering fra udvalgene. Begynderudvalg – VK – Der er afslutning onsdag den 21. september og ikke som først planlagt den 24. september pga. for få tilmeldte. Årets kanin kan være hvem som helst, altså ikke nødvendigvis en der er begyndt i 2016. I 2017 vil der være krav om 3 begyndermatcher for at få bagmærket. Til Spil golf med en ven kommer vi med følgende tilbud: Try out i 3 måneder for 500 kr. eller Prøvemedlemskab fra nu af, og så begynder man på de 3 måneder den 1. april for 1.200 kr. Baneudvalg – JPJ – Nye skilte til bane vil komme til at koste 80.000 kr. incl. moms. Turneringsudvalg – FC – På søndag er der greenkeeperens hævn. Vi håber på stor tilslutning. Opgaverne for en turneringsleder skal defineres, da flere tror at det er en uoverkommelig opgave, men opgaverne er ikke ret mange. PR udvalg – FC – Udvalget har haft 2 møder og skal snart mødes igen. Der er mange opgaver for udvalget i forbindelse med jubilæumsåret. Sponsorudvalg – FC – Der holdes møde i udvalget den 20. oktober, hvor bl.a. det nye sponsorkoncept skal implementeres. Ligeledes skal vi have lavet et oplæg til hvilke goder der er til medlemmer der finder en ny sponsor.

  12. Orientering ved formand og daglig leder. KD – skal vi have noget for bedsteforældre og børnebørn i efterårsferien? KD – orienterede om Kirkeskole forløbet.

  13. Eventuelt. Diskussion af tidsforbruget til bestyrelsesmøderne.