Login Golfbox
Skrevet d. 29/08-2018
Referat fra bestyrelsesmøde den 14. august 2018 kl. 17.00 i klubhuset
Deltagere: Kurt Dalgaard (KD), Peder Bro Iversen (PBI), Jens Peter Jespersen (JPJ), Hans Peter Ø. Mikkelsen (HPM), Frits Christensen (FC), Inger Marie Andersen (IMA),Hanne Pliniussen (HP).
Afbud: Erik Byskov Larsen
Referent: Inger Marie Andersen
Dagsorden:
1. Godkendelse af referat fra bestyrelsesmødet d. 28. juni 2018
Referat:
Referatet er godkendt og underskrevet.
2. Regnskab og budget
Aktuelt regnskab og budgetopfølgning.
Alternativ energiforsyning – evt. udskiftning af oliefyret (PBI).
Referat:
Regnskabet følger budgettet.
Der skal opkræves ¼ årligt kontingent pr. 1. september 2018. Der sendes en orientering ud til medlemmerne, om at det ikke er ekstra kontingent, men en del af omlægningen til nyt regnskabsår.
Hjemmesiden skal rettes til, så det er forståeligt, hvad der står om kontingent. HPM, KD og FC retter til.
Vi har endnu ikke fået svar angående nyt varmeanlæg. Vi har fået henvendelse fra et firma mere, som er interesseret i at give tilbud.
3. Medlemssituationen
Hvordan ser det ud med medlemmer i de forskellige kategorier?
Referat:
Klubben har pt. haft en tilgang på netto 83 medlemmer.
Medlemsstatistik med hovedgrupper:
05.01.18 01.03.18 09.05.18 26.06.18 11.08.18
Seniorer 573 575 605 618 625
Ungdom 55 55 63 62 69
Flex, langd. passiv mm. 238 234 219 222 225
Prøvemedlemmer 11 11 29 33 41
I alt 877 875 916 935 960
(Bemærk at der er justeret i tallene siden sidste referat)
4. Dejbjerg Plantage – købstilbud på det lejede areal
Dejbjerg Golf Klub har d. 6. juli modtaget et købstilbud på det af Dejbjerg Golf Klub lejede areal i Dejbjerg Plantage. Købstilbuddet er til en samlet pris på kr. 2.755.000 for de i alt 19,17 ha.
Bestyrelsen holdt et møde mandag d. 16. juli kl. 16.30, hvor følgende deltog: HPM, HP, JPJ, EB og KD. Her blev det besluttet at indkalde til ekstraordinær generalforsamling torsdag d. 26. juli, da et evt. køb skal besluttes på en generalforsamling på grund af beløbets størrelse.
Bestyrelsen holdt møde igen tirsdag d. 24. juli kl. 17, hvor følgende deltog: HPM, PBI, EB og KD – desuden JPJ pr. telefon. Følgende indstilling til generalforsamlingen blev vedtaget: ”Indstillingen fra bestyrelsen til generalforsamlingen er, at vi skal sige nej til købstilbuddet, da prisen er for høj.”
På generalforsamlingen d. 26. juli blev følgende formulering vedtaget enstemmigt: ”Dejbjerg Golf Klub siger nej til købstilbuddet til den anførte pris, men vi anfægter samtidigt, at det er et reelt købstilbud, da hektar prisen er mere end dobbelt så høj som den gennemsnitlige pris. En mere realistisk pris, som også vil svare til prisniveauet i området i øvrigt ville være på omkring 1,5 mio. kr. Hvis vi ikke kommer i forhandling med sælger, skal bestyrelsen snarest belejligt tage kontakt til køber for at markere sin interesse for at købe jorden.”
Dejbjerg Golf Klubs svar blev sendt til parterne d. 29. juli.
D. 8. august modtog vi et svar fra købers advokat, som konstaterer, at vi ikke ønsker at gøre brug af vores forkøbsret, og at der snarest vil blive fremsendt en ny lejekontrakt med de samme betingelser.
Referat:
Generalforsamlingens beslutning er taget til efterretning.
5. Golfspilleren i centrum (GIC)
Rapporter fra medlemsundersøgelsen i juli.
Kommentarer fra greenfeespillere.
Referat:
Rapporterne bliver brugt aktivt i bestyrelsens arbejde.
Banen får megen ros. Det eneste der trækker ned er skiltenes kvalitet (manglende målangivelser), og desuden er der nogle få, som ønsker vanding af fairways.
Generelt giver medlemmer klubben en god score.
Dejbjerg Golf Klub er tilmeldt kampagnen, som løber af stablen i ugerne 36 og 37. Hvem skal være ansvarlig og tovholder for kampagnen?
I klubbens ordensregler står bl.a. ”I weekends og på helligdage har 3- og 4-bolde med starttider i tidsrummet kl. 10.00 – 14.00 fortrinsret. Det vil sige, at 2-bolde ikke skal forvente at blive lukket igennem ved start i dette tidsrum. To 2-bolde kan fra sekretariatets side lægges sammen til en 4 bold. Optimal spilletid for en 4-bold er 4 timer og 4 minutter.”
Er det en formulering, vi skal have ændret?
Referat:
KD spørger Preben, om han vil være tovholder på kampagnen.
Baneserviceudvalget skal være opmærksom på de temaer og ideer som ligger i kampagnen.
Begynderne præsenteret for materialet. (IMA)
Klubber i klubben får tildelt materiale.
Juniorer præsenteres for materialet. (PBI)
PR-udvalget udvælger nogle spots til hjemmesiden og FB. (FC)
Der var enighed om, at vi ikke skal ændre på ordensreglerne nu – det er et problem, at der er så mange 2-bolde i weekenden, at 4-bolde skal lukke igennem hele tiden.
7. Skilte på 18 hullers banen
Vi har tidligere arbejdet med forskellige projekter omkring udskiftning af skiltene på 18 hullers banen. Det ville være rart med en afklaring evt. med henblik på budgettet for 2019.
Referat:
Hvis vi vil i top 20 i GIC skal vi have noget gjort ved vores skilte.
FC kontakter GLFR og undersøger hvad prisen er på at få lavet forarbejdet, og hvornår fristen er for at tage billederne i år.
Bestyrelsen beder JPJ om nogle forslag med økonomi til ny skiltning og en mulighed uden skilte, med henblik på at sætte udgiften på budgettet for 2019.
8. Henvisningsskilte på parkeringspladsen
Skal vi få lavet nogle henvisningsskilte og sætte dem op på en stander, da mange spørger om vej?
Referat:
Der skal skilte til:
Driving Range
Hul 1
Indspilsbanen
Puttegreen
Pay and Play banen
Sekretariat og shop
Laves med en 8 kantet stolpe med ”pile”skilte på (set i Ikast).
9. Regulering af handicap ved klubturneringer
PBI redegør nærmere.
Referat:
DGU kontaktes om, hvad reglerne er for handicapregulering ved par- og holdturneringer (KD).
Det vedtages, at hvis ikke der er regler imod, skal der ske handicapregulering ved alle turneringer.
DGU er kontaktet:
I henhold til reglerne er der ikke mulighed for at lave handicapregulering ved par- og holdturneringer, hvor der ydes og modtages hjælp fra en makker.
10. Træner i 2019
Vi skal i gang med at overveje, hvordan vi ønsker træningen i næste sæson.
Referat:
Bestyrelsen starter arbejdet med at få lavet aftaler om næste års træning.
Der skal sendes nyhedsbrev ud om, at medlemmer skal sørge for at få brugt deres klip. Klip købt i år kan gå over til næste år, men skal så vidt muligt bruges i år.
11. Foreningspuljen – IMA har udarbejdet en ansøgning
Ansøgning til DIF og DGI’s foreningspulje om midler til optimering af Pay and Play banen. (Forslag tidligere udsendt af IMA).
Referat:
KD og IMA gør ansøgningen færdig og får den sendt.
12. Frivilligt arbejde i klubben.
Der er ”Frivillig dag” lørdag d. 15. september.
Referat:
Husk at sende oplysninger over frivillige til HPM til invitation til frivillig dag. Listen skal indeholde medlemsnr., navn og mail.
HPM, KD og IMA står for afvikling af dagen. Der bliver tilmelding på golfboks.
Kommunens ”Bandepakke” (pkt. 15). Ansøgning om at lave et frivillig- klublokale i turneringskontoret med en kaffemaskine m.m. Ansøgningen skal sendes inden den 15. september 2018. KD, HPM, Preben og Knud laver en ansøgning.
13. Pay and Play banen
Drøftelse af medlemmers brug af Pay and Play banen i forhold til at have ikke medlemmer med på banen uden betaling. Der er brug for at få en ensartet melding ud til alle medlemmer.
Referat:
Der sendes et nyhedsbrev ud med oplysning om:
Medlemmer må have potentielle nye voksne medlemmer med gratis på Pay and Playbanen. Alle juniorer (til og med 17 år) ifølge med et medlem må spille gratis. Udstyr kan lejes i proboksen og står ved siden af proboksen eller ved henvendelse i shoppen.
14. Nyt fra udvalgene.
Referat:
Baneudvalget:
Orientering om projekter der er i gang på banen. Grøften er gravet op på hul 1, jorden skal bruges til at jævne ud i svinget på hul 1. Green på hul 15 ændres ikke nu, der er ved at blive gravet en grøft for at dræne hullet. Der skal graves et nyt rør ned til afvanding af hul 13 og 15 og ned til okkerhullet ved hul 11.
Juniorudvalget/Sportsudvalget:
Rangliste turnering er afviklet med succes. Vi forventer, at få et 2. division seniorhold i 2019. Næste år skal der sadles om, da der er nogen spillere som ikke fortsætter. Eliten kommer til at mangle 5 personer næste år, da de forlader området for at studere.
Træningen for juniorer går rigtig godt. Juniorerne er rigtig glade for Nicolas.
Sponsorudvalget:
Holdt møde i går. Der er mange sponsorkontrakter som skal fornyes nu. Udvalget har fordelt sponsorerne mellem sig. Der er sponsordag den 10/9 kl. 13.30. Sponsorerne er blevet inviteret.
PR-udvalget:
Der har været en artikel i dagbladet omkring uge 29. Der er travlhed med nyhedsbreve og gode nyheder fra klubben.
Turneringsudvalget:
Der har lige været afholdt TAMA, det gik rigtig fint.
Der kommer til at mangle medlemmer til turneringsudvalget i 2019. Både matchledere og hjælpere.
Begynderudvalget: Der er 47 prøvemedlemmer som er i gang. Heraf har de 11 fået bagmærke.
Har haft efterlyst nye mentorer og fået tilbagemeldinger, så vi nu er dækket ind igen.
15. Nyt fra formanden.
Kommunens ”Bandepakke” er en del af Frivillighedspuljen, som kan muliggøre at foreningen kan give en anerkendelse til de frivillige bander, som ordner alt det, der skal til, for at foreningen kan fungere. Der gives maximalt 10.000 kr. i tilskud. Der kan søges til alle aktiviteter, som medvirker til at påskønne de frivilliges store arbejde i foreningerne. Blivende goder prioriteres over events, fester og julefrokoster.
Festival ved Bundsbæk Mølle lørdag d. 18. august. Vi kan muligvis nå at være med, så golfklubben præsenteres sammen med andre foreninger og aktiviteter.
Referat:
Vi deltager ikke i Danmarks Dejligst festival i Naturens Rige.
25 års jubilæum i Trehøje Golfklub. JPJ og HPM deltager.
16. Eventuelt.
Referat:
På næste møde skal findes dato til strategiweekend.
Punkter til næste bestyrelsesmøde, som afholdes d. 17. september: